Sunday, April 10, 2016

TIPS PILIH BUAH OREN MANIS

assalamualaikum semua =)

mesti ramai yang suka makan buah oren kan?..tapi, kadang-kadang bila beli buah oren, masam kecut lahai..sudahnya buat jus, tambah gula..kadang-kadang sampai malas da nak beli buah oren.sebab setiap kali beli, mesti dapat buah oren masam...huhu..kesian betul..



tau tak ada tips untuk pilih buah oren yang manis??

saya dap at tips i dari abang yang keje satu ofis dengan saya.satu hari, abang tu bawak bekal buah oren pergi keje.abang tu offer saya.saya pun rasa lah sepotong.wahhhhh...manisnye buah oren ni...saya pun tanya la abang tu, ada tips ke nak pilih buah oren manis?abang tu pun share dengan saya tips nak pilih buah oren manis...dan harini, saya pulak share dengan semua orang cara pilih buah oren manis..semoga mendapat manfaat..dan pahala buat abang yang share tips pilih buah oren manis dengan saya.


nampak tak perbezaan dua biji buah oren kat gambar di atas?..satu lubang kecil dibawah nya.dan satu lagi lubang besar kan?..mana satu buah oren manis?...



kenal pasti lubang di bahagian bawah buah oren..pilih yang berlubang besar.confirm manis dan sedap..haaa??cer cek buah oren kat dapur masing-masing...hihi...

lepasni, dah tak susah dah nak pilih buah oren manis kan...saya pun dah suka makan buah oren sekarang. sebab dah pandai pilih..banyakkkk khasiat buah oren ni tau...jom makan buah oren.... =D

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...